PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

21 lut 2012

128 -CHLEB RAZOWY

Dzisiaj smaczny chleb ze stronki www.awyrlwyd.blogspot.com.W oryginale jest to wypiek słodki, ale u mnie zmieniony na potrzebę chwili w wersję zwykłego pieczywa.

Składniki na 2 chlebki:

* 225 g ciepłej wody
* 14 g suszonych drożdży
* szczypta brązowego cukru
* 225 g ciepłego mleka
* 53 g jasnego brązowego cukru ( u mnie 20 g )
* 45 g niesolonego roztopionego masła
* 25 g soli
* 1 jajko
* 350 g mąki pszennej razowej
* 450-520 g mąki białej pszennej chlebowej ( u mnie 510 g)
* dodatkowo masło lub oliwa do posmarowania

Drożdże wymieszać z odrobiną ciepłej wody i szczyptą brązowego cukru.Odstawić do wyrośnięcia.Resztę składników ( oprócz mąki białej ) wymieszać, dodać drożdże i wyrabiając dosypywać dopiero stopniowo mąkę białą chlebową.Należy użyć jej tylko tyle aby ciasto było miękkie, sprężyste i lekko lepkie.Odstawić do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto odgazować, podzielić na 4 równe części.Z każdej uformować wałek długości 25-30 cm.Brać po 2 wałki i zwijać na kształt spirali.Włożyć do 2 foremek ( 21 x 11 cm ).Odstawić do wyrośnięcia.Przed samym włożeniem do pieca posmarować masłem lub oliwą. Piec w 190'C przez około 35-40 minut.


50 komentarzy:

kass pisze...

Chlebek -jak zawsze u Ciebie- piękny!
To zaplecienie wyszło bardzo efektownie, muszę sobie tez taki upiec:)
Cieszę się że czasem sie pojawiasz, pozdrawiam ciepło:)

IZABELA pisze...

Kass - dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

I w końcu odkryłem kopalnie przepisów na chleb domowej roboty.....hura :) sam również piekę ale jak przejrzałem parę przepisów będę musiał co nieco zmienić u siebie aby chleb był smaczniejszy :)

IZABELA pisze...

Konkursowy-konkursu - polecam wszystkie przepisy :)

llamalla pisze...

na pewno chlebek pyszny :)
zapraszam do mnie :)
http://llamalla.blogspot.com/

Anonimowy pisze...

ocksoIzuniu, moja kochana strona i najwspanialsze chlebki i buleczki. Ostatnio nie moglam zalogowac sie na Twoja strone- ROZPACZ!! Teraz nie moge wejsc na SMACZNIE I ZDROWO-nie wiem co sie dzieje. Pozdrawiam i czekam na kolejne przepisy.

IZABELA pisze...

Przepraszam ale to ja zablokowałam stronki, bo powiększałam zdjęcia.Córka powiedziała mi że takie większe od razu przemawiają do wyobrażni, tak też więc zrobiłam.Przepraszam jeszcze raz :)

VanGugi pisze...

Za Twoje pachnace przepisy wyroznilam Twoj blog.

IZABELA pisze...

VanGugi - dziękuję pięknie, takie wyróżnienie.Bardzo mi miło :)

odchudzanie pisze...

Pamiętam jak moja babcia wypiekała chleb w piecu. Pachniało pięknie w całym domu chlebem i nikt nie miał problemów związanych z nadwagą.

swieczki pisze...

Nie ważne gdzie się jest czy w Polsce czy Stanach każdy rodowity polak lubi chleb. Świetne przepisy na blogu. Smakują mi i mojemu mężowi. Nadwagę zwalczę z orbera.pl

IZABELA pisze...

Odchudzanie - masz rację z ta nadwagą, ale to zależy jeszcze z czym jadamy taki chleb.Dawniej może było i tłusto ale zdrowo a teraz na odwrót.

IZABELA pisze...

Swieczki - dzięki za miłe słowa :)

VanGugi pisze...

Mam tego "kiciusia" i problem z ciesnia nadgarstka. Czy ta maszyna da rade umisic ciasto na pierogi?
Promyki sle.

IZABELA pisze...

VanGugi - oczywiście, "kiciuś" wspaniale zagniata ciasto na pierogi :)

Unknown pisze...

podziwiam Pani talent od bardzo dawna, ale jeszcze nie odważyłam się spróbować zrobić takie pysze clebki i bułeczki

IZABELA pisze...

Wiolu - dziękuję za miłe słowa i namawiam do pieczenia :)

Okna Opole pisze...

Dobrze powiedziane!

Oczyszczalnie ścieków pisze...

Fajnie postujesz.

Psycholog Warszawa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Dorota "Moje Małe Czarowanie" Owczarek pisze...

Chleb piekny na pewno sie skuszę.
powiedz czemu nie ma na blogu wyszukiwarki?
Szukam chleba drwala czy jest na blogu?

IZABELA pisze...

Doroto - niestety nie mam tego chleba

Jem Co Dobre pisze...

Czy będą niedługo jakieś nowe przepisy? Te obecne już w większości przetestowałem :)

IZABELA pisze...

Jem co dobre - z tym jest wlasnie problem.Wytlumaczylam to na poczatku mojego bloga.Pieczywo na zakwasie odpada, poniewaz nie ma mnie calymi dniami w domu.Jedynie cos na drozdzach.Pomysle, obiecuje :)

Unknown pisze...

Wygląda tak apetycznie ;)

Dodaję do obserwowanych! :)
http://www.kulinaria-natalii.blogspot.com

IZABELA pisze...

Natalio - wyglada apetycznie i tak tez smakuje :)

Palety Poznań pisze...

Bardzo dobry wpis. Dzięki.

IZABELA pisze...

Palety Poznań - dziękuję :)

Ginekolog Wrocław pisze...

Czekam na następny wpis.

manualny drenaż limfatyczny łódź pisze...

Fajny wpis. Znalazłem Twojego bloga w google.

IZABELA pisze...

Dzięki :)

Jiri Chleba pisze...

Pozdrowienia dla Chicago. I ja byłem jego rezydentem pare lat. Chciałem sie zapytać na wymiane linków z mojego bloga. http://chleba-recept.blogspot.cz/ Ten jest tylko o chlebu, recepturach i historii. Mój e-mail jest Jirkonos@gmail.com Jiri.

Anonimowy pisze...

Moja przygoda z pieczeniem chleba trwa od niedawna ,pieke chleby na zakwasie z kazdym pieczeniem chlebek wychodzil coraz lepszy, teraz jest naprawde smaczny. Postanowilam upiec chleb na drozdzach , wczoraj wlasnie upieklam taki szykni chleb z Twojego bloga ale niestety chyba zrobilam cos zle poniewaz wyrosl mi tak dosyc dobrze ale w smaku jest jakis dziwny , jakby ciut gorzki I dzisja sie bardzo kruszy postanowilam upiec drugi moze drozdze byly stare ? albo za krotko wyrabialam , nie wiem ale przepisy sa fajne na pewno skorzystam niebawem z buleczek tylko uporam sie z tym chlebkiem. Acha nie mam glutenu mieszkam w Filadelfii i nie moge tu dostac glutenu.pozdrawiam i dam znac jak mi wyszedl chlebek a moze jakies rady, sugestie? i pieke na blasze nie mam kamienia pokusze sie moze o garnek Baska

IZABELA pisze...

Basiu - taki garnek to super sprawa, polecam.Jesli chodzi o gluten to dziwne że nie możesz dostać bo produkuje go amerykańska firma.

pizza nocą pisze...

chyba spróbuje z twoim przepisem zrobić taki chlebek !

IZABELA pisze...

Polecam :)

anialek36 pisze...

Ja piekę bardzo dobrze, takie chodzą słuchy, ale drożdżowe ciasto mi nie wychodzi. Twoje wypieki wyglądają smakowicie:) Pozdrawiam:) Ania

Jakipiernik pisze...

Za super bloga zgłaszam nominację do Lieber Blog Award :) Gratulacje, szczegóły tutaj: http://jakipiernik.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html

odzież używana pisze...

świetny chleb !

Marta pisze...

Bardzo dobry przepis. Moje dzieci go uwielbiają.

Tomix pisze...

Super wykonanie, bardzo mi się podoba taki przepis.

IZABELA pisze...

Odzież używana, Marta i Tomix - dzięki za miłe słowa :)

Takietampichcenie pisze...

Chlebki jak malowane ;)

IZABELA pisze...

Magdaleno dziękuję :)

HighLevel Magazine pisze...

wow wygląda naprawde dobrze

Unknown pisze...

Fajne przepisy :* jutro wypróbuje ten przepis :D zapraszam :*http://storyofmydreams69.blogspot.com wejdziesz, skomentujesz? proszę :*

ZdrowoNaturalnie.pl pisze...

Bardzo fajne przepisy :) Dobra kuchnia to podstawa dobrego zdrowia, a że my zajmujemy się zdrowiem to zapraszamy do Nas na konkurs z nagrodami oraz obserwowanie naszego bloga :)

Link do bloga;
http://modnystyl2013.blogspot.com/

Konkurs tutaj:
http://modnystyl2013.blogspot.com/2014/09/konkurs-z-super-nagrodami.html

Unknown pisze...

Mniam pysznie wygląda :)

IZABELA pisze...

I tak też smakuje :)

szkoła pisze...

To ja też dodam od siebie. Przez długi czas kupowliśmy chleb razowy. Nie dość, że mały to drogi i baardzo tłusty.
Od jakiegoś czasu sami robimy - duuużo smaczniejszy. Może nie jest tańszy, ale na pewno zdrowszy - wiemy, co jemy. A zapach upieczonego świeżo chleba w domu - bezcenne ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails