PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

1 wrz 2008

55-BUŁKI ŚNIADANIOWE (bułki rosną a ty śpisz)

To chyba bardzo znane bułki z forum cincin.cc.Przepis miałam wypróbować już dawno, ale jakoś zawsze odkładałam na inny wolny dzień. Bułeczki polecam!Ciasto robimy sobie wieczorkiem, a rano budzimy rodzinkę wspaniałym zapachem świeżych bułeczek.Są bardzo smaczne, tylko jak dla mnie mało słone, co wezmę pod uwagę przy ich następnym pieczeniu.

Składniki na 12 sztuk:

* 1 szkl. mleka
* 2 i 1/2 dkg roztopionego masła
* 1 jajko (roztrzepane)
* 500 g mąki pszennej (lub mieszanej)
* 1/2 łyżeczki soli (moim zdaniem za mało)
* 2 i 1/2 dkg świeżych drożdży (ja użyłam 1 op. suszonych)
* mleko do smarowania bułek

Wszystko w odpowiedniej kolejności wsadzić do maszyny i zarobić.Ciasto podzielić na 12 części i uformować z nich okrągłe bułki.Położyć na blachę, przykryć i wstawić na noc na dół do lodówki.Rano wyciągnać przynajmniej na 30-40 minut przed pieczeniem.W tym czasie nastawić piekarnik na 250 'C.Blachę połozyć najlepiej blisko nagrzewającego się pieca.Przed samym pieczeniem posmarować mlekiem.Piec około 8 minut.


Bułki bez problemu można piec oczywiście w tym samym dniu po zarobieniu i wyrośnięciu ciasta.

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

chcialam wyprobowac te buleczki, ale nie jestem pewna czy 2 i 1/2 dkg roztopionego masla to 25 gram masla?
Mam jeszcze jedno pytanie: czy wszystkie bulki pieczesz na wysmarowanej blaszce maslem czy po prostu nic nie dajesz?
Pozdrawiam:)

IZABELA pisze...

Zgada sie - to 25 g masla.A blaszki niczym nie smaruje tylko wysypuje semolina,to taka drobniutenka kaszka jak grysik.

Ania pisze...

Wypróbowałam bułki - bardzo smaczne, mięciutkie!

IZABELA pisze...

Aniu - bardzo się cieszę :)

maggie pisze...

uwielbiam twoje przepisy :) właśnie wyrabiają się moje bułeczki, które zamierzam wstawić do lodóweczki, żeby raniutko je upiec, mam nadzieję że wyjdą tak piękne jak Twoje :)
próbowałam już przepisu na chrupiące bagietki i wyszły super! jak bym mogła to bym codziennie piekła coś nowego a chleb w szczególności :) mam jeszcze pytanie czy semolinę można zastąpić kaszką manną?

IZABELA pisze...

Maggie - dzięki za tak miłe słowa :) Semolinę można oczywiście zastąpić kasza manną.Różnica będzie tylko w kolorze,ponieważ semolina jest żółta :)

Bożena pisze...

Zrobiłam..świetna sprawa z tymi bułeczkami.

IZABELA pisze...

Bożeno - dzięki :)

Anonimowy pisze...

witam a jak je zrobic jesli niemam maszyny ,w jakiej kolejnosci to wszystko robic?

IZABELA pisze...

Do anonimowej osoby - ręcznie robi się tak jak zwykłe ciasto drożdżowe :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails