PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

25 maj 2008

-MOJA MASZYNA DO CHLEBA

To urządzenie do którego tylko: wrzucasz w odpowiedniej kolejności wszystkie składniki, wciskasz odpowiedni guzik i wyciągasz gotowy chlebek.Szybko, czysto, pachnąco i smacznie.A oto moja maszyna:

BREADMAN ULTIMATE PLUS


Posiada ponad 90 programów na chleb biały, ciemny, bezglutenowy, z dodatkiem owoców, zbórz, orzechów, platków owsianych i ziół.Wyrabia słodkie ciasto, ciasto na pizzę oraz powidła.Dodatkowe przyciski umożliwiają kontrolę wielkości bochenka: 1 funt (450 g), 1 i 1/2 funta (675 g) i 2 funty (900 g), oraz 3 stopnie przyrumienienia skórki.Posiada dozownik dodatków, który w odpowiednim czasie podaje je do ciasta.Ma 24-godzinny timer umożliwiający nastawienie rozpoczęcia cyklu pieczenia na dowolna godzinę.Posiada też program samego zagniatania i rośniecia lub samego pieczenia.Można wprowadzić do pamięci wymyślone przez nas cykle.No i dodatkowy plus: jest 60 minutowe przechowywanie w pamięci przerwanego w razie braku prądu cyklu.Ogółem posiada ponad 300 różnych kombinacji.

Maszyna ta posiada jedną foremkę pokrytą teflonem, przez co bardzo łatwo wyciągnąc z niej chleb, oraz jedno mieszadło.

Dodatkowo zalączona jest miarka typu: kubeczek i łyżka + łyżeczka.

Chociaż maszyna miesza, zagniata i piecze automatycznie,to powinno się kontrolować jej pracę przynajmniej na początku.Bardzo ważne jest dokładne odmierzenie wszystkich produktów i wsypanie czy wlanie ich w odpowiedniej kolejności.Zasada jest taka - na sam spód dajemy płyny (woda, mleko, oliwa, jogurt, maślanka itp.), potem produkty sypkie (mąki), a na sam wierzch po przeciwnych rogach sól i cukier,a na środek suszone drożdże.

Wszystkie produkty zawsze powinny mieć temperaturę pokojową, a płyny powinny być ciepłe (oprócz oliwy).
Kontrola mieszania ciasta potrzebna jest dlatego, że zależnie od klimatu bądz przechowywania produktów ciasto może być troszkę za gęste lub za rzadkie.Dotykamy je palcami i w razie potrzeby dodajemy łyżeczkę lub łyżkę mąki czy płynu.Staramy się jednak aby nie otwierać za często pokrywy, gdyż ucieka z maszyny ciepło i ciasto gorzej rośnie.Cały proces możemy obserwować przez szybkę u góry.Dobrze zarobione ciasto tworzy na mieszadle kulę, a foremka wewnątrz powinna być czysta.Wtedy z czystym sumieniem pozostawiamy maszynę samej sobie.Muszę tu wspomnieć, że ja po ostatnim rośnięciu wyciągam z ciasta mieszadło, co po upieczeniu daje dużo mniejszą dziurkę w spodzie pieczywa i nie musimy się męczyć z jego wyciąganiem.


O całkowitym zakończeniu cyklu poinformuje nas sygnał dwiękowy.Należy wtedy wyciągnąć ostrożnie (najlepiej w rękawicach kuchennych) foremkę z chlebem, jednym ruchem wytrząsnąć z niej chleb i położyć najlepiej na jakiejś kratce do ostygnięcia.Gdy tego nie zrobimy, nasz wypiek może zawilgnąć.

No i to chyba wszystkie podstawowe sprawy jakie chciałam poruszyć.
A wszystko inne wychodzi zawsze jeszcze w trakcie jej używania, bo niestety każda maszyna ma jakieś tam swoje "widzi mi się".Dlatego też każdy właściciel powinien przyzwyczaić się do tej swojej :)

80 komentarzy:

pingwinek pisze...

Czy możesz mi przesłać parę przepisów na wypiek chleba w maszynie.
Dostałam taką maszynę do wypieku chleba, ale nie ma do niej przepisów.
pingwinek

IZABELA pisze...

Wszystkie przepisy ktore znajduja sie na moim blogu sa robione w tej wlasnie maszynie.Ksiazeczke do niej mam w jezyku angielskim,poniewaz mieszkam w Chicago i tu ja kupilam.Proponuje korzystac wiec z przepisow tu zawartych.

ola pisze...

Prosze podaj sklep w ktorym nabylas maszyne oraz mniej wiecej szczegolowe dane ,mieszkam w Chicago wiec nie bedzie problemu z gory dziekuje.

IZABELA pisze...

Olu,bardzo sie ciesze ze mieszkasz w Chicago.Maszyne kupilam w Target,ale w takiej samej cenie byla wtedy w Walmart.Proponuje poprostu wpisac te 2 sklepy w wyszukiwarke i sprawdzic.Dokladna nazwa to: Breadman Ultimate Plus, model TR2500BC.Jest sporo tanszych innych maszyn,ale naprawde nie polecam.Za swoja dalam dziewiecdziesiat pare $.W innych sklepach wtedy kosztowala nawet 120.Napisz koniecznie czy zakup sie udal :)

Anonimowy pisze...

Iza,
Piekna Strona. Pozdrowienia z Minnesoty!!! Nam tu strasznie brakuje polskiego pieczywa. Prosze sprawdz czy ta maszyna jest jak Twoja. http://cgi.ebay.com/NEW-BREADMAN-ULTIMATE-PLUS-Bread-Maker-Machine-TR2500BC_W0QQitemZ350129171235QQcmdZViewItemQQptZSmall_Kitchen_Appliances_US?hash=item350129171235&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318.

Dzieki za przepisy

Krzysiek

IZABELA pisze...

Krzysztofie-tak,to taka sama maszyna jak moja,ale mysle ze duzo taniej kupisz w sklepie np. w Walmart lub Target(nie wiem czy u Ciebie sa te sklepy).Jak ja szukalam to mimo przesylki free na ebay-u bylo zawsze drozej.No i w sklepie zawsze w razie awarii wymienia na miejscu na nowa i nie trzeba odsylac i czekac tygodniami.Nie wiem czy czytales kilka komentarzy wyzej: pisalam ze swoja kupilam za dziewiecdziesiat kilka $.Zaczekaj moze na piatek po indyku,wtedy beda spore obnizki cen.I daj znac czy zakup sie udal :) No i dzieki za odwiedzenie mojej stronki i zawsze zapraszam.

Anonimowy pisze...

Izo szukajac dzis na necie maszyny do chleba trafilam na twoja strone. Piekne zdiecia i wspaniale opisy zachecily mnie do skorzystania z twojej podpowiedzi i zamowilam taka wlasnie maszyne .Teraz czekam kiedy do mnie dotrze i rozpoczynam swoja "przygode " z pieczywem .
Dziekuje .
Monika

IZABELA pisze...

Moniko-ciesze sie ze podoba Ci sie moja strona,dziekuje i zawsze zapraszam :) Ta maszyna jest naprawde super.A gdzie mieszkasz? czy tez moze w Chicago? Dzis wieczorem wkleje przepis na bardzo dobre buleczki :)

Anonimowy pisze...

Izo maszyne juz mam w domu i wlasnie przepisalam kilka najprostszych przepisow na chlebus z maszyny.
Jutro napisze komentarz jak sie udala pierwsza proba .
Ja mieszkam na przedmiesciach Chicago .Pozdrawiam ...Monika

IZABELA pisze...

Bardzo sie ciesze ze masz juz maszyne.Ja tez mieszkam na przedmiesciach,ale napisalam ze w Chicago bo jakbym napisala ze w Justice,to nikt by nie wiedzial gdzie to jest :)

Unknown pisze...

Szukam maszyny w której będę piekł chleb głównie na zakwasie. Czy ten BREADMAN nadaje sie do tego?

Serdecznie pozdrawiam.

IZABELA pisze...

Dmichu - wszystkie maszyny do pieczenia chleba sa przeznaczone glownie do wypiekow na zwyklych drozdzach.Nie znaczy to,ze nie mozesz upiec w niej chleba na zakwasie.Ciasto na zakwasie potrzebuje wielu godzin wyrastania,a zadna maszyna nie ma takiego programu.Musialbys poprostu wylanczac ja z pradu,a po wyrosnieciu ciasta wlanczac.Przewaznie trzeba ciasto zostawic na cala noc.Ja pieklam w Breadmanie chleby na zakwasie i wyszly bardzo dobre.Kilka przepisow i zdjec jest wlasnie tutaj.A poza tym wszystkie przepisy z mojej strony nadaja sie do maszyny.Czasem tylko trzeba zmniejszyc proporcje o polowe.

Anonimowy pisze...

Mieszkam także koło Chicago i chciałbym zapytać, gdzie kupujesz mąkę na chleb, czy masz jakieś stałe miejsce czy kupujesz w pierwszym lepszym sklepie?
Pozdrawiam, Jurek

IZABELA pisze...

Jurku - probowalam wielu mak kupowanych w roznych sklepach i cenach.Tym sposobem doszlam do wniosku,ze w efekcie koncowym nie roznia sie one niczym od najtanszej maki ktora poprostu kupuje tam gdzie najtaniej czyli najczesciej w Aldi ( $ 1.65), Food for less lub gdzies na sale.Poza tym nie ma tu niestety takiego wyboru jak w Polsce...No chyba ze kupujemy polska make w polskim sklepie,ale chyba jak wiesz nie jest najtansza.

Anonimowy pisze...

Nabyłem maszynę do pieczenia i gdyby nie to że nie jest ona w stanie mocno przyrumienić pieczywa (od wierzchu) to w pełni byłbym z niej zadowolony.Wydłużenie czasu powoduje przypalenie spodu.Może ktoś ma podobny problem.

IZABELA pisze...

Radze kazdy wypiek smarowac zawsze roztrzepanym jajkiem,powinno pomoc (co widac na przkladzie moich maszynowych chlebkow) :)

Anonimowy pisze...

Witam. Czy wiesz jak zamienic przepis na chleb z drozdzami na ten sam chleb na zakwasie?
Np w przypadku np przepisu 500g maki, woda, drozdze. Czy w przypadku zakwasu proporcje powinny byc te same jak w przypadku drozdzy?
Np do 1/3 maki dodac 2 lyzki zakwasu kilka godzin wczesniej, poczekac i potem polaczyc z pozostalymi skladnikami.Czy tak bylo by poprawnie?Czy moze w przypadku wypieku na zakwasie czegos powinno byc wiecej?


2. W przypadku pieczenia w maszynie kolejnosc skladnikow to plynne, suche, drozdze, sol. A co w przypadku gdy ktos uzywa zakwasu? Kiedy go dodac?On jest plynno suchy jakby;)

IZABELA pisze...

Sylwio - drozdze i zakwas to jednak nie to samo,wiec ich ilosc bedzie sie roznic.Zalezy to tez od tego czy lubisz chleby bardzo kwasne,czy tez mniej.Ja np.lubie lekko kwasne,wiec na 500 g maki uzywam ok.1/4 szkl. zakwasu.Zakwasy tez sa mniej lub bardziej kwasne.Musisz poprostu upiec kilka chlebow i dopasowac sobie ilosc zakwasu do swoich wymagan smakowych.Zakwas (o temp. pokojowej) najlepiej wlac prosto do plynow.A to co pisalas o mieszaniu z maka,to jest tzw.ciasto zakwaszone o ktorym tez mozesz przeczytac na mojej stronce.Jesli masz jeszcze jakies pytania,pisz :)

Anonimowy pisze...

Czyli w przypadku pieczenia w maszynie, mozna zamiast drozdzy uzyc jak to napisalas 1/4 szklanki zakwasu na ok 500g maki? Czyli piekac na chleb zakwasie, nie zawsze trzeba robic to ciasto zakwaszone? Wystarczy dodac zakwas do wody i postepowac tak samo jak w przypadku wypieku na drozdzach? Ja mam stosunkowo mlody zakwas czyli tylko poczekac dluzej niz w przypadku drozdzy?

IZABELA pisze...

Zgadza sie Sylwio :) Z tym ze ciasto na zakwasie rosnie dluzej,czasem duuuuuzo dluzej.Pamietaj zawsze o tym,ze aby chleb byl udany i naprawde wyrosniety-ciasto przy rosnieciu musi podwoic swoja objetosc (dotyczy i drozdzowych i na zakwasie).Dla chleba na zakwasie musisz poswiecic sporo czasu.Czasem urosnie w 2 godziny,a czasem dopiero po 10-12 jest ok.Jesli w przepisie jest ciasto zakwaszone a Ty dasz zakwas,to zmienia sie troche proporcje ciasta.Musisz wtedy uzyc troszke mniej lub wiecej plynow,badz dosypac lub ujac troszke maki.Wiesz o co mi chodzi?Np. w przepisie jest 300 ml lub g ciasta zakwaszonego,a Ty zamienisz to na 1/4 szkl. zakwasu czyli tylko ok.60 ml.Ogolnie trzeba patrzyc na to,aby na mieszadle zawsze utworzyla sie kula ciasta a scianki powinny byc po chwili zagniatania suche i czyste.Jesli tak nie jest,to w trakcie pracy maszyny mozesz dosypac po troszku maki lub dolewac plynu.Piszesz ze masz mlody zakwas,wiec jesli ten czas rosniecia bedzie baaaardzo dlugi,to przez jakis czas dodawaj suszonych drozdzy(troszke na koncu lyzeczki).Za jakis czas Twoj zakwas bedzie juz silniejszy i bedziesz mogla z tego zrezygnowac :) I jeszcze jedno o ciescie zakwaszonym-ja osobiscie wole dodawac to ciasto zamiast zakwasu,poniewaz chleb wtedy duzo szybciej rosnie :)

ara pisze...

Witam ,mam pytanie ,nie wiem ile dodawac plynow ,przy zakwasie,np.mam 500g. mąki,1/4 szkl. zakwasu,ile mam dodac wody?Narazie moj zakwas jest jeszcze młody.

IZABELA pisze...

Ara - jesli dopiero zaczynasz piec chlebki na zakwasie,to radze z poczatku trzymac sie jakiegos przepisu.A jesli Twoj zakwas jest mlody,to tak jak napisalam w komentarzu wyzej - radze dodawac przez kilka tygodni do ciasta troszke drozdzy,bo inaczej chlebek nie wyrosnie tak jak potrzeba,albo bedziesz czekala na jego wyrosniecie nawet dobe.

Anonimowy pisze...

Witaj Izuniu!
Ja akurat mieszkam w Polsce w tej globalnej wiosce. Widzę, że jesteś raczej zwolenniczką, a nie przeciwniczką maszyny, pomimo że masz KA. KA ja sobie jeszcze pewnie długo nie kupię, ale szukam dobrej maszyny, jednak większej niż Twoja, bo chciałabym wyrabiać na raz około 1500 g ciasta. Wiem, że w Stanach macie inny sprzęt, więc proszę Cię o informacje na co zwrócić uwagę przy takiej inwestycji. Planuję raczej używać jej do wyrabiania, a piec w piekarniku, piec w niej będę sporadycznie, bo ze względów zdrowotnych robię chleby tylko na zakwasie, a sama pisałaś, że ona raczej jest dobra do drożdżowych.

IZABELA pisze...

Wszystkie maszyny maja te same opcje.Wyjatkiem jest dodatkowy ruszt na pieczenie bagietek (moim zdaniem zbedny),no i dwie foremki w jednym urzadzeniu.Ciasto rownie dobrze wyrabia sie jednym mieszadlem jak i dwoma.Programy i inne funkcje takie same.Gdybym miala teraz kupowac nowa maszyne to patrzylabym tylko (tak jak Ty)na jak najwieksza foremke.No i moze skusilabym sie na te dwie foremki,bo zawsze mozna za jednym razem upiec 2 rozne chlebki :) Teraz jednak czesciej uzywam Kicia,bo za jednym razem zarobi mi duzo ciasta.A chlebow na zakwasie nie pieke tak czesto jak bym chciala,bo nie pozwala mi na to moja praca,a jak sama wiesz potrzeba do tego niestety wiecej czasu :)

Anonimowy pisze...

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Unknown pisze...

Witaj Iza,
Jestem pod tak ogromnym wrazeniem Twoich wypiekow, ze kupilam nawet maszyne do chleba:)
bede piekla i piekla...
Mam ogromna chec zrobic PARZAKI/PAMPUCHY.Nie znalazlam takiego przepisu tutaj, czy jestes w posiadaniu jakiegos na ww.?
Druga rzecz, Twoj drugi pomocnik-robot kuchenny. Do czego moze mi sie przydac, moglabym wyrabiac ciasto bardzo bardzo geste, jaka ma moc,jakis konkretny model czy po prosty KitchenAid?
Bede wdzieczna za odpowiedz
Emilka

IZABELA pisze...

Emilko - do pampuchow,klusek na parze czy jak je tam jeszcze inaczej nazywaja nadaje sie praktycznie kazdy przepis na zwykle paczki drozdzowe.Roznica polega tylko na tym ze paczki smazymy w glebokim tluszczu a pampuchy na parze.Pomysle o tym zeby zrobic je na obiad i udokumentowac tutaj.Przepisow jest mnostwo i sama nie wiem ktory lepszy.Z boku na bocznym pasku sa wyszukiwarki i tam mozna wpisac nazwe.A co do KitchenAid (mikser planetarny)to jest to w tej chwili jeden z najbardziej niezawodnych i wytrzymalych mikserow na swiecie.W Polsce mozna go zakupic tylko przez internet.Jest on tak skonstruowany ze nie potrzebuje duzej mocy (Watt) a ma duza sile.Mozna w nim za jednym razem zagniesc duuuzo wiecej ciasta niz w maszynie.Bez problemu zagniecie ciasto na makaron,kopytka,wymiesza dobrze mielone mieso z przyprawami itp.Moim zdaniem ma tylko jedna wade - w Polsce kosztuje baaaardzo duzo.Ja mam to szczescie ze mieszkam w Stanach i placilam za niego smieszne pieniadze.

Unknown pisze...

Witaj Iza,
Ty napewno juz w Polsce, ja natomisat wybieram sie do USA. W zwiazku z tym mam pytanie dot. robota kuchennego o ktorego pytalam jakis czas temu. Chcialabym go kupic oczywiscie(mowilas ze sa tanie) czy moglabys mi powiedziec zatem gdzie moge go nabyc.Dziekuje za odpowiedz i zycze udanych wakacji.
Emilka

Anonimowy pisze...

Witam :) swietna stronka, na widok zdjec potrzebowalam chusteczki niemal! :)
Swoja maszyne zakupilam wczoraj i na razie sie doszkalam. Mam pytanie - chcialabym zastapic drozdze w proszku naturalnymi i nie wiem, czy trzeba je najpierw wyrobic z woda czy wystarczy sypnac pokruszone na wierzch maki? Nie chcialabym zeby mi cos nie wyszlo, a doswiadczenia z drozdzami mam rozne i nie wszystkie zwienczone sukcesem :)
Pozdrawiam :)

IZABELA pisze...

Witam!Drozdze suszone zostaly wymyslone po to aby usprawnic nasza prace i pominac czas mieszania ich oraz wyrastania.Smialo wiec mozna sypac je prosto z torebeczki do skladnikow ciasta, zachowujac oczywiscie odpowiednia kolejnosc jaka podaja maszyny do wypieku :)

Anonimowy pisze...

Proszę mi wytłumaczyć jak wyjąć mieszadło po wyrobieniu ciasta, a przed pieczeniem? czy wyjąć wiaderko i z niego ciasto, czy można innym sposobem.No i ważne czy przy tym wyjmowaniu nie będzie to miało wpływu na wyrośnięte już ciasto (czy nie opadnie?). Dziękuję i pozdrawiam z mroźnego Śląska.

IZABELA pisze...

Wyciąganie mieszadła nie ma wpływu na rośnięcie ciasta,ponieważ powinno się to zrobić nie przed samym pieczeniem,ale przed ostatnim rośnięciem.Wtedy ciasto bez problemu zdąży pięknie w spokoju wyrosnąć.Ja robię to w ten sposób,że ręką odgarniam ciasto i wyciągam mieszadło.Ciasto bez problemu powinno się dać odgarnąć,ponieważ większość ciast w automacie powinna mieć konsystencję zwartej ale miękkiej kuli.Powinno się to zrobić dosyć szybko,aby nie wypuszczać niepotrzebnie ciepła z maszyny.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za odpowiedź i mam jeszcze pytanie odnośnie drożdży.Zawsze przeliczałam drożdże suche na świeże w ten sposób,że jak w przepisie było np.5g suchych to świeżych jeszcze raz tyle,czyli 10g.Z tego co zdążyłam przeczytać Ty dajesz dużo więcej?

IZABELA pisze...

Jeśli chodzi o drożdże,to przelicznik (na łyżeczki) znajduje się na pasku bocznym pt. "Wybrane info".Co do używania ich w przepisach,to jest naprawdę różnie.Większość przepisów biorę od kogoś,więc trzymam się raczej ściśle wagi podanej w oryginale.Czasem na 500 g mąki w jednym przepisie należy dać 1 op. czyli 7 g suchych drożdży albo 5 dkg świeżych,natomiast w innym na tę samą ilość mąki tylko 2 g suchych lub 2-3 dkg swieżych.Przelicznik podany przez Ciebie,czyli drożdże suche x 2 aby wyszły świeże,nie sprawdzi się we wszystkich przepisach,ponieważ świeżych będzie za mało.

www.weekendbase.com pisze...

Ja posiadam Panasonic Bread Maker i tez uwielbiam zapach swiezego chleba w sobotni ranek :). Dopiero zaczynam swoja strone internetowa www.weekendbase.com gdzie mam zamiar sie dzielic miedzy innymi przepisami na chleb. Moze znajdziesz tam cos nowego dla siebie :) Pozdrawiam. Ania

IZABELA pisze...

Aniu - dzięki za stronkę :) będę zaglądać :)

Anonimowy pisze...

Pieczesz piękny i na pewno smaczny chlebek, ja tez piekę chlebek w maszynie moja jest na dwa mieszadła.
Uwielbiam ten chlebek.
Zapraszam Cie na moja stronkę :)
Pozdraiam Ewa

IZABELA pisze...

Ewo - dziekuję za zaproszenie na Twoją stronkę :) Już lecę pooglądać :)

Anonimowy pisze...

Mam wielką prośbę.kupiłam taką maszynę ale posiadam tylko instrukcję po angielsku czy mogę prosić o przesłanie instrukcji w j.polskim ....serdecznie dziękuję...Majka

IZABELA pisze...

Majko - bardzo mi przykro,ale ja nie mam instrukcji w języku polskim bo i skąd? Proponuję poszukać na necie stronki dokładnie z taką maszyną i przetłumaczyć ją googlem :)

Anonimowy pisze...

witam

a masz może jakiś przepisik i pomysł na chleb tylko i wyłącznie z maki pszennej razowej typ 2000?
jestem na diecie MM i tylko taki typ maki z pełnego przemiału jest mi dozwolony
również mam maszynę do chleba - pojemność max do 1000 gram

IZABELA pisze...

Może i mam taki przepis,ale ja nie piszę typów mąki ponieważ w Stanach gdzie mieszkam nie ma takiego numerycznego oznaczenia mąki.

Anonimowy pisze...

Witam,wspaniale przepisy ,bardzo czesto zagladamy na twoj blog z wypiekami na twarzy,piekne zdjecia!rowniez pieczemy chleby ale mamy problem bo wyrasta piekny chlebus i na koniec nam zawsze opada mamy maszyne moulinex,nie wiemy co moze byc powodem,chcemy koniecznie zmienic maszyne na twoja moze wiesz gdzie mozemy dostac?

IZABELA pisze...

Dzięki za miłe słowa :) Jeśli mieszkacie w Polsce to niestety nie kupicie mojej maszyny,ponieważ ja mieszkam w Chicago i właśnie tu ja kupiłam.Ale Mulinex to przecież bardzo dobra firma.Opadanie ciasta może być przez to że jest za rzadkie ciasto,za dużo drożdży lub za długo wyrastało ciasto.Proszę próbować dalej.Nawet najlepsi piekarze na początku ponosili fiasko :)

Anonimowy pisze...

Bardzo dziekujemy za odpowiedz,wyjmujemy mieszadla po wyrobieniu wtedy smarujemy jajkiem i nacinamy moze to jest przyczyna ze opada ,moze powinnysmy po pierwszym odgazowaniu wyjmowac mieszadla? ale wtedy czy znowu nie opadnie ,no nic bedziemy dalej walczyc:)jeszcze raz dziekujemy ze poswiecilas swoj cenny czas!pozdrawiamy z Gdyni!

IZABELA pisze...

Mieszadła wyjmujecie w odpowiednim czasie,ale nacinanie powinno odbyć się na wyrośniętym już cieście przed samym pieczeniem :)

Anonimowy pisze...

Dzień dobry szukając informacji na temat wypieków z maszyny trafiłam na pani stronę.Mnóstwo fajnych przepisów i podpowiedzi ja jednak proszę o radę czy przepisy typowe do wykorzystania w maszynie można zastosować wyrabiając ręcznie. Kupiłam cudna książkę z przepisami na chleby i nie tylko niestety wszystkie sa do zrobienia w maszynie a ja na razie takowej nie posiadam. Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedz. Chciałabym już piec a nie wiem czy można ominąć procedurę maszyny. Pozdrawiam serdecznie z deszczowego Gdańska Adrianna

IZABELA pisze...

Adrianno - wszystkie przepisy z maszyny na pewno nadają się do zrobienia ręcznie lub za pomocą dobrego miksera :) Życzę powodzenia :)

Anonimowy pisze...

witam! Mieszkam w Anglii i również pieke chleb w maszynie-zawsze ten sam bo bardzo lubimy ciemne pieczywo ('wholewheat bread'). Chleb jest smaczny i zdrowy:)ale mamy jeden problem..zawsze ładnie wyrasta po czym podczas pieczenia opada i robi sie troche wklęsły.Nie mam pojecia dlaczego-robie go ścisle wg.dołaczonego przepisu, odmierzam dokładnie i skladniki dodaje wg kolejnosci. Nie wiem wiec czy oznacza to ze mam kiepska maszyne czy to wina przepisu? jak pani sądzi? Podaje przepis: 1 i 5/8 cup wody, 3 tbs oliva, 1 tbs brown sugar,1 tsp soli, 3/4 tsp drożdzy suchych,3 tbs mleka w proszku, 4 cup mąka pełnoziarnista. Nie wiem czy spróbowac inny przepis czy wymienic maszyne (nie była taka tania 70 funtów,wiec myślałam ze bedzie dobra)Dziekuje z góry za rade i pozdrawiam serdecznie;)Nela

IZABELA pisze...

Nelu - maszyna pewnie jest dobra,ale kupując mąke trzeba brać pod uwagę to czy jest sucha czy wilgotna,bo to bardzo ważne.Spróbuj nastepnym razem wsypać troszkę więcej mąki niż w przepisie np. 1-2 łyżki więcej i zobacz jaki będzie efekt.Życzę powodzenia :)

Anonimowy pisze...

Witam pani Izo!
Wsanialy blog,ostatnio spedzam wiekszosc nocy na czytaniu tych wspanialych przepisow :)
Niedawno tez kupilam maszyne do chleba :)Byla do niej oczywiscie ksiazka z przepisami,niestety w kazdym z tych przepisow jest uwzgledniony BREAD IMPROWER.
Mam pytanie czy musze to dodawac?Nie dosc ze nie moge tego nigdzie znalezc ,to jeszcze dodatkowa chemia do chlebka?:(
Barbara

Anonimowy pisze...

Witam pani Izo!
Niedawno tez kupilam maszyne do chleba :)Byla do niej oczywiscie ksiazka z przepisami,niestety w kazdym z tych przepisow jest uwzgledniony BREAD IMPROWER.
Mam pytanie czy musze to dodawac?Nie dosc ze nie moge tego nigdzie znalezc ,to jeszcze dodatkowa chemia do chlebka?:( Co pani o tym sadzi?
Barbara

IZABELA pisze...

Barbaro - przepraszam że odpisuję dopiero teraz,ale zapomniałam powiadomić na blogu o moim urlopie.W moich przepisach z maszyny nie ma nic takiego.Słowa "bread improver" czyli chlebowy dodatek nic mi nie mówi.W sklepie tez nie spotałam się z czymś takim.Czy może jest tam wyjaśnione o co dokładnie chodzi?

sbeni67 pisze...

Witam serdecznie Pani Izo
Już od paru Dni przeglądam pani bloga, wyszukując na razie przepisy na bułeczki, ale wkrótce wypróbuje także pani chlebki
Strona jest naprawdę wspaniała (zwłaszcza zdjęcia. Są bardzo kuszące!)
Dzisiaj postanowiłem tez cos napisać:
Mieszkam w Niemcach i jak mi się wydaje znam ten dodatek! U nas można go kupić w każdym (bio-laden) pod nazwa „Brotgewürz“ który składa się z tych podstawowych składników: (anyż, koper włoski, kolendra) znalazłem tez polski odpowiednik, ale rożni się od niemieckiego tym ze zamiast anyżu podstawowym składnikiem jest kminek. Dla zainteresowanych podaje stronę:
http://www.sklepdietetyczny.pl/product_info.php?products_id=1212
a wiec bez obaw tutaj nie ma żadnej chemii tylko ziółka. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem tej przyprawy, Alle moje zona uwielbia!!Każdy ciemny chleb z ta przyprawa
Pozdrowienia z Meschede
Bernhard

sbeni67 pisze...

Witam serdecznie Pani Izo
Już od paru Dni przeglądam pani bloga, wyszukując na razie przepisy na bułeczki, ale wkrótce wypróbuje także pani chlebki
Strona jest naprawdę wspaniała (zwłaszcza zdjęcia. Są bardzo kuszące!)
Dzisiaj postanowiłem tez cos napisać:
Mieszkam w Niemcach i jak mi się wydaje znam ten dodatek! U nas można go kupić w każdym (bio-laden) pod nazwa „Brotgewürz“ który składa się z tych podstawowych składników: (anyż, koper włoski, kolendra) znalazłem tez polski odpowiednik, ale rożni się od niemieckiego tym ze zamiast anyżu podstawowym składnikiem jest kminek. Dla zainteresowanych podaje stronę:
http://www.sklepdietetyczny.pl/product_info.php?products_id=1212
a wiec bez obaw tutaj nie ma żadnej chemii tylko ziółka. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem tej przyprawy, Alle moje zona uwielbia!!Każdy ciemny chleb z ta przyprawa
Pozdrowienia z Meschede
Bernhard

IZABELA pisze...

Sbeni67 - dziękuję za bardzo miłe słowa.Być może chodzi o ten właśnie dodatek :) Życzę udanych wypieków!

Anonimowy pisze...

witam
Świetny blog o wypiekach pieczywa. Dużo informacji można nabyć na ten temat. Życzę powodzenia i dalszych sukcesów na tym poletku. Osobiście też stworzyłem stronkę o pieczeniu chlebków w automacie. Może komuś i te przepisy się przydadzą?
http://przepisychlebowe.cba.pl/

IZABELA pisze...

Dziękuję za miły komentarz.A na twoją stronkę z pewnością zajrzę :)

Anonimowy pisze...

Witaj Iza,
czy może wiesz ile kosztuje robot KitchenAid w Stanach? W Polsce trzeba zapłacić ok. 2200 zł, a to spora kwota. Z góry dziękuję.
A tak poza tym to bardzo fajna strona i super przepisy. Mam już maszynę do pieczenia chleba oraz zamówioną mąkę więc wszystko przede mną:) Pozdrowienia

IZABELA pisze...

Oczywiście że wiem :) Clasika można kupić już za ok.170 $.Wyższe modele 200 i więcej.W każdym razie przebicie w Polsce jest 2 a nawet 3-krotne.

Anonimowy pisze...

Witaj Izo ponownie, dziękuję za odpowiedź. A jak sprawdza się Twój Kitchen Aid, chodzi mi głównie o ciasto drożdżowe, na chleb, może też na pierogi. Daje radę? Pozdrawiam, Dorota

IZABELA pisze...

Doroto - mikser sprawdza się w 100 %.Daje radę wszystkiemu i jestem baaaardzo zadowolona :)

Anonimowy pisze...

iza jestes wspaniala

Anonimowy pisze...

iza to jest cudo

Anonimowy pisze...

witam pani izo duza buzka za taka duza prace na stronie

IZABELA pisze...

Anonimowy - dziękuję serdecznie :)

Anonimowy pisze...

Kiedys jezdzilem po chlebek z Breckenridge Mn do Fargo ND za to kielbaske kupowalem w wiecznym miescie! Znam wiec prawdziwy smak chleba !!Czy w Chicago nie ma gotowych mieszanek w torebkach? Juz jestem w Polsce i wlasnie pieke sobie smaczne chlebki z torebek !Pozdrawiam Wszyskich!!! Odwiedze USA w wakacje,chce cos w koncu tam zwiedzic !bogiwojcik@neostrada.pl
bogdan wojcik

IZABELA pisze...

Panie Bogdanie - ależ oczywiście że są tu mieszanki na chleb w torebkach.Ale po co mam kupować i piec coś, co ma w składzie połowę nieznanych mi składników?A do Chicago oczywiście zapraszam :)

Anonimowy pisze...

Izuś... Twoja strona jest teraz dla mnie Biblia :). Bez tego ani rusz :). Dziekuje :)
Agnieszka

IZABELA pisze...

Agnieszko - bardzo miło przeczytać takie słowa, dziękuję :) Jesteś kolejnym przykładem na to, że warto prowadzić takie stronki :)

Unknown pisze...

Witaj.

Masz może instrukcje obsługi w języku polskim do tego urządzenia? Bardzo bym prosił o przesłanie na mojego e-maila artiii85@wp.pl.

z góry dziękuje

IZABELA pisze...

Panie Arturze - maszyna jest amerykańska i kupowana była w Chicago, nie mam więc instrukcji obsługi w języku polskim.Przykro mi że nie mogę pomóc.

Anonimowy pisze...

witam tez zostalam włascicielka maszynki do chleba ale nie korzystam z żadnych przepisów po prostu ide do sklepu i kupuje gotową mąke do chleba j=która ma wszystkie składniki juz w sobie. ja muszę tylko wlać odpowiednia ilość wody wsypać pół kilo mąki i włączyć odpowiedni program tez oznaczony na mące i gotowe. do wyboru sa mąki do pieczenia chleba razowego , pszennego i ziarnistego oraz chłopskiego - gorąco polecam.maka kosztuje ok 5 zł za kologram co daje dwa chlebki po ok 700 g

IZABELA pisze...

Tak, oczywiście że wiem że są takie mąki ale częste korzystanie z nich zabrałoby mi radość tworzenia czegoś co od początku do końca zrobiłam ja sama :) Poza tym do wyboru nie ma ich dużo, może kilkanaście rodzajów, a samemu można piec w nieskończoność :)

Marek pisze...

Co zdrobić aby podczas krojenia chleb się niekruszył. Pozdrawiam.

IZABELA pisze...

Marku - to wina złych proporcji składników na ciasto chlebowe :)

Adrienne Make-up pisze...

Mój mężczyzna właśnie sprezentował mi taka maszynę. Szukając przepisu trafiłam na Twojego bloga. Jest świetny i bardzo pomocny, pozdrawiam !

IZABELA pisze...

Adrienne - bardzo mi miło i życzę udanych wypieków

Unknown pisze...

Witam
Dużo warznych wiadomości;)tego nie ma w instrukcji ;( Czy mogę prosic o przesłanie kilku przepisów na chleb na mail Medrzyckijan@gmail,com

IZABELA pisze...

Piotrze - maszyna jest amerykańska, więc książka jest w języku angielskim.Przykro mi ale nie mam czasu przepisywać przepisów, tym bardziej że co ciekawsze są na mojej stronie :) Zapraszam więc do korzystania z przepisów tu poleconych :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails