PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

31 maj 2008

1-PODSTAWOWY CHLEB BIAŁY

Na początek mojej przygody z pieczeniem, pierwszy przepis z książeczki dodanej do Breadmana.

Składniki:

* 1 i 1/4 szkl.wody ( 1 szkl.=250 ml)
* 2 łyżki oliwy
* 3 łyżki cukru (ja dałam 1)
* 2 łyżeczki soli
* 2 łyżki mleka w proszku
* 4 i 1/2 szkl.mąki pszennej
* 2 łyżeczki suszonych drożdży

Program 1 podstawowy-chleb biały, waga 2 funty (900 g), skórka średnia.Na program szybki zwiększamy ilość drożdży do 2 i 3/4 łyżeczki.Chleb od początku do końca zrobiony w maszynie.A oto efekt:



Choć to taki zwykły chlebek, to byłam z niego bardzo dumna bo to mój pierwszy wypiek w tej maszynie.Wyrósł pięknie i równie dobrze smakował,choć troszkę brak tego lekko kwaśnego smaku chleba na zakwasie.

9 komentarzy:

daseret pisze...

Witaj Izabelo!
Pieklam pare godzin temu chleb wg przepisu/od Breadmana/
Dostosowalam wage na 450g i upiekl
sie po prostu super.
Nie zalaczylam zdjecia bo pokroilam tak szybko jak sie dalo
kroic,ale wygladal podobnie jak twoj.
Zycze owocnej pracy przy blogu i nie tylko.

IZABELA pisze...

Bardzo sie ciesze ze chlebus wyszedl.A jaka masz maszyne?

daseret pisze...

Moja maszyna to"technostar"na 540g
chleba.
Bardzo dziwne bo odpisalam ci natychmiast i nie wiem jak komentarz mogl sie zagubic.

Anonimowy pisze...

Izo powiedz mi ktore mleko w proszku dodajesz do chleba bo nie wiem czy to suche w granulkach moze byc?
Monika

IZABELA pisze...

Tak,wlasnie to w granulkach kupuje.Najtaniej chyba w Aldi.

Unknown pisze...

Ten chleb jest kolejnym udanym wypiekiem dzieki twojej pomocy Izo .
Pozdrawiam i dziekuje .

IZABELA pisze...

Super! bardzo sie ciesze.A chwalic powinnas tylko siebie bo Ty przy pomocy maszyny go zrobilas :) Te pierwsze chlebki beda takie malo wyraziste w smaku,ale z czasem bedzie coraz lepiej.Najwazniejsze ze wyrastaja i sa upieczone.A jakie susz.drozdze kupujesz? bo ja Oetkera,kolo mnie sa tansze niz te amerykanskie Star cos tam...A swieze ktore zawsze mozna uzywac zamiennie z suszonymi kupuje w polskim sklepie w takiej 1 funtowej kostce.Sa to drozdze piekarskie i kosztuja kolo 50 centow.Dziele je sobie potem na kawalki i zamrazam.

Unknown pisze...

Tak naprawde to najwieksze zaslugi masz wlasnie ty Izo,bo dzieki twojej stronie kupilam maszyne ,korzystam z twoich przepisow i z twoich cennych rad .I za to jeszcze raz wielkie dzieki .
Pewnie przyjdzie i czas na pieczenie bardziej skomplikowane ale to jeszcze troche potrwa.
Drozdze uzywam suszone Oetkera i zawsze ciasto wyrasta a z swiezymi mialam kiedys klape i jakos sie do nich zniechecilam . A wlasciwie czy jest jakas roznica w smaku ?
I napisz mi prosze gdzie kupujesz make np.zytnia .
Dziekuje .

IZABELA pisze...

Pytasz o make zytnia bo pewnie sama sie przekonalas ze nie tak latwo ja dostac.Z poczatku kupowalam w polskich sklepach importowana polska make w takich przezroczystych 1 funtowych woreczkach na ktorych pisalo "Maka zytnia na zur".Mozna dostac jasna i ciemna.Cena kolo 1 $.Ostatnio zas odkrylam,ze przywoza ja raz na jakis czas do sklepu w ktorym dosyc czesto robie zakupy czyli Shop and Save Market na Harlem.Pakowana jest normalnie w 5 funtowe torebki.A co do drozdzy,to na swiezych ciasto rosnie lepiej i szybciej.Smakowo nie ma roznicy.I musze Ci powiedziec,ze jak uzywam swiezych to w wiekszosci przypadkow wcale nie robie zaczynu,tylko krusze je palcami na sam wierzch maki.Tak jakbym wsypywala suszone.Ciasto rosnie idealnie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails