PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

12 gru 2008

89-MIODOWY PEŁNOZIARNISTO-PSZENNY CHLEB

Ten chleb mnie poprostu zachwycił :)
Już bardzo dawno temu nie jadłam tak pysznego wypieku na drożdżach.Trzy pierwsze kromki zjadłam jeszcze ciepłe same, a następne trzy z białym serkiem Almette.Sześć kromek!Normalnie rozpusta.I jak tu utrzymać linię?Już sobie wykombinowałam że następnym razem zrobię też z tego ciasta bułeczki.Przepis pochodzi z rosyjskiej stronki: www.mariana-aga.livejournal.com
Polecam gorąco !

Składniki na 2 foremki keksowe:

* 3 cups chlebowej mąki (1 cup=240 ml)
* 3 cups pełnoziarnistej pszennej mąki
* 2 op. suszonych drożdży
* 1 łyżka soli
* 1 i 1/4 cup ciepłej wody
* 1 cup ciepłego mleka
* 1/3 cup miodu (ja dałam 1/4 cup bo mi brakło)
* 1/4 cup miękkiego masła (4 łyżki)

Do dużej miski wlać wodę, wsypać drożdże, zamieszać i pozostawić na 15 minut.Po tym czasie dodać wszystkie pozostałe składniki i zarobić.Ja wsadziłam wszystko do mojej maszyny i włączyłam tylko na zagniatanie.Ciasto należy pozostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia.Gdy conajmniej podwoi objętość podzielić na 4 równe części i uformować kulki.Do każdej foremki włożyć po dwie.Przykry i odstawic ćdo wyrośnięcia na około 45 minut.Przepis mówi aby przed pieczeniem posmarować masłem, ale ja posmarowałam jajkiem i posypałam jedno ciasto sezamem a drugie makiem.Piec należy w 190'C przez 45 minut.Moim chlebkom starczyło 35 minut, ale po tym czasie wyłączyłam całkiem piekarnik i przetrzymałam je tam jeszcze 10 minut.





10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Piękne bliźniaki Izuniu :))

Agatha pisze...

Wow sliczne :)

Mam nadzieje ze uda mi sie je niedlugo upiec

IZABELA pisze...

Naprawde polecam!

Unknown pisze...

Alez sliczny ten chlebek .
Zamierzam sie za niego zabrac i mam pytanie odnosnie szklanych foremek do pieczenia .
Czy trzeba je posmarowac tluszczem ,czy ciasto sie nie przyklei po upieczeniu ?
I czy napewno potrzeba dwa op.suszonych drozdzy?
Dziekuje i pozdrawiam .

IZABELA pisze...

Moniko - foremki szklane smaruje samym tluszczem np.olejem i niczym juz nie posypuje.A co do drozdzy to napisalam i zrobilam za pierwszym razem tak jak bylo w oryginalnym przepisie.Podejrzewam ze napewno mozna zmniejszyc ich ilosc,ale ja od tamtej pory jeszcze go nie pieklam.

majka pisze...

Piekne chlebki. Ja tez od niedawna zaczelam piec i bardzo sie ciesze, ze znalazlam Twoj blog :)

Pozdrawiam cieplo :)

IZABELA pisze...

Majka - baardzo sie ciesze i zycze wspanialych i smacznych wypiekow :)

Elka pisze...

Pierwszy raz znalazłam w moim osiedlowym sklepie(nowa dostawa)mąkę pszenną razową i mąkę pełnoziarnistą - czym one się różnią? Zawsze myślała, że to to samo?! pozdrawiam

IZABELA pisze...

Elko - mąką razowa to RAZ ROZDROBNIONE CAŁE ZIARNA z dodatkiem otrębów, czyli to taka "gruba" mąka z widocznymi cząstkami ziaren.Natomiast mąka pełnoziarnista to też całe ziarna,ale bardzo rozdrobnione, prawie na pył :)

Elka pisze...

Dziękuję za szybką odpowiedź. Wczoraj upiekłam w maszynie chleb z przepisu dołączonego do automatu i to właśnie z mąki razowej. Po wyrośnięciu trochę opadł, ale i tak był pyszny.Chcę wypróbować jeszcze chleb z mąki pełnoziarnistej z tych przepisów dlatego pytałam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails