PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

23 sie 2008

50-CHLEB OWSIANO-ZIEMNIACZANY

To przepis z mojej nowo zakupionej książki: "Pieczenie chleba".Chlebuś jest delikatny i mięciutki, a świeży i wilgotny nawet na drugi dzień.To sprawka ziemniaków, ale płatki owsiane są niestety smakowo niewyczuwalne.Mimo to polecam!

Składniki:

* 225 g ugotowanych ubitych ziemniaków
* 210 ml letniej wody
* 500 g mąki pszennej
* 3 łyżki stołowe platków owsianych
* 2 łyżki stołowe mleka w proszku (najlepiej odtłuszczonego)
* 1 i 1/2 łyżeczki soli
* 1 i 1/2 łyżki stołowej brązowego cukru
* 40 g masła pokrojonego w kostkę
* 1 i 1/2 łyżeczki suszonych drożdży
* na wierzch 1 łyżka stołowa wody + 1 łyżka stołowa płatków owsianych

Do automatu wlać wodę, wsypać równą warstwę mąki, płatki owsiane i mleko w proszku.Potem wyłożyć przestudzone ziemniaki.Sól, cukier i masło położyć w trzech rogach formy.Pośrodku zrobić niewielki dołek i wsypać drożdże.Ustawić program zwykły, średnia skórka.Około 5 minut przed pieczeniem posmarować chleb woda i posypać płatkami.
Ja swój chlebuś zarobiłam w automacie, a piekłam w piekarniku (200'/40 minut).

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails