PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

7 wrz 2008

56-CHLEB CEBULOWY

Dziś następny chlebek z serii cebulowych.Mój mąż jest ich smakoszem.Chleb z takim dodatkiem jest zawsze bardzo delikatny i miękki.Przepis znalazłam na jakiejś lużnej kartce, więc naprawdę nie wiem skąd go mam.

Składniki:

* 300 ml wody
* 400 g mąki pszennej
* 100 g mąki żytniej (ja dodałam jeszcze 50 g z powodu zbyt lużnego ciasta)
* 3/4 łyżki soli
* 1 łyżeczka cukru
* 1 op. suszonych drożdży
* 2 cebule + olej do ich podsmażenia

Wszystko w odpowiedniej kolejności wlożyć do maszyny.Cebulkę dodać do wody, choć w niektórych przepisach pisze aby dodać tak jak inne dodatki, czyli pod koniec wyrabiania.Ja nie widzę różnicy.Po wyrośnięciu ciasta jeszcze raz go zagnieść i przełożyć do foremki.Pozostawić do podrośnięcia jeszcze około 30 minut i piec w 200'C przez 30 minut.

16 komentarzy:

malwin pisze...

nigdy nie robiłam jeszcze chlebka cebulowego...
ciekawy przepis, chyba czas nadrobić w końcu zaległości ;-)
pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Upieklam go 2 dni temu i wyszedl rewelasyjny! Swietny prosty przepis i jak smakuje! Polecam dodanie do cebuli miodu i zostawienie tego samego jeszcze na rozsmarowanie na chlebie 5min przed koncem pieczenia, wprost wyborne :)

Kostka

IZABELA pisze...

Kostka - ciesze sie ze chlebus przypadl Ci do smaku :) A z Twojej rady chetnie skorzystam :)

kwiatuszek123 pisze...

witwm pania Ize,upieklam ten skusilo mnie ,i przyznaje ze smak tego chlebka jest niepowtarzalny,wyszedl piekny, 1 foremka ,bardzo wyrosl ,no i smakuje wspaniale ,dziekuje za przepis, czesto bede z niego korzystac.Zachecam inne panie aby wyprobowaly ten przepyszny i latwy w wykonaniu chlebus.

kwiatuszek123 pisze...

zapomnialam napisac o najwazniejszym,chlebek wyrabialam recznie kilka minut.czy to oznacza pani Izo ,ze zamiast maszyny moge wyrabiac recznie.

IZABELA pisze...

Kwiatuszek123 - oczywiscie że można wyrabiać ręcznie ale mając maszynę po co się męczyć? :)

Anonimowy pisze...

Proszę powiedzieć mi jaką mąkę użyłaś? 550 czy 600:-) pozdrawiam

IZABELA pisze...

Amerykańskie mąki nie mają oznaczenia numerycznego.Do tego chlebka użyłam zwykłej mąki do wszystkiego.

Gotujemy codziennie odmiennie pisze...

Wreszcie skuszę się na taki smakowy chlebek, tylko ta cebulka ma być zezłocona czy tylko zeszklona? Da się z niego uformować chleb do koszyczka czy ciasto jest luźne do foremki? Czy smak jest podbny do cebulowych wypieków sklepowych? Pozdrawiam Kasia :)

IZABELA pisze...

Kasiu - powiem szczerze że nie pamiętam dokładnie konsystencji surowego ciasta tego chlebka, więc nie odpowiem czy nadaje się na uformowanie samodzielnego bochenka czy nie.Cebulkę natomiast podsmażałam na leciutko zloty kolor :)

Gotujemy codziennie odmiennie pisze...

Chlebek upieczony z połowy porcji dla sprawdzenia smaku :) ale wyszedł rewelacyjny. Spokojnie ciasto nadaje się do wyrastania w koszyczku. Cebulkę miałam zezłoconą, dałam po przestudzeniu do wszystkich składników i wyrobiłam ręcznie. Jednie dla mnie mało słony, ale to już kwestia smaku :) Ogólnie pychota!
Ściskam mocno, Kasia

IZABELA pisze...

Kasiu - bardzo się cieszę :)

Anonimowy pisze...

Witam,
Ja dla wygody dodaje cebule prażoną , tą samą , którą dodaje się do fast foodów. Podczas wyrabiania ciasta namięka i nadaje świetny smak.

IZABELA pisze...

Mila57 - dzieki za dobra rade :)

Anonimowy pisze...

Czy zamiast drożdży suszonych można użyć świeżych i ile w takim przypadku ich dać?

IZABELA pisze...

Do anonimowej osoby - zawsze można dać świeże drożdże.W tym przepisie jest 500 g mąki a więc drożdży od 3 do 5 dkg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails