PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

11 sty 2009

94-FRENCH DIMPLED ROLLS

Pyszne, (ponoć) francuskie bułeczki ale smak jak z najlepszej polskiej piekarni.Przepis pochodzi ze stronki www.mojewypieki.blox.pl
Pycha!

Składniki:

* 400 g pszennej mąki chlebowej
* 1 i 1/2 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka drobnego cukru
* 15 g susz. drożdży lub 30 g świeżych (ja dałam tylko 7 g susz. czyli 1 opakowanie i ciasto rosło idealnie)
* 120 ml ciepłego mleka
* 175 ml ciepłej wody

Składniki zarobić w maszynie, ręcznie lub za pomocą miksera i pozostawić do wyrośnięcia.Gdy podwoi objętość lekko zagnieść i pozostawić na 5 minut aby odpoczęło.Podzielić na 10 części (u mnie 8) uformować kulki i lekko zrolować.Układać na blasze w dość dużych odstępach i pozostawić do wyrośnięcia.Po tym czasie można bułeczki posmarować jajkiem lub tylko posypać mąką i zrobić w nich głęboki przedziałek prawie do samej blachy (byle nie nożem).Pozostawić jeszcze na chwilę.Wsadzać do pieca nagrzanego do 230'C , piec 13-15 minut aż do uzyskania złotego koloru.Na dno pieca na czas pieczenia można wsadzić naczynie z wodą.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails