PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

8 lip 2008

33-HAWAJSKI SŁODKI CHLEB

Przepis pochodzi z angielskiej strony bakingbites.com.To właściwie taka następna z serii drożdżówek.Zaciekawiła mnie dlatego, że dodaje się do niej ugotowane ziemniaki.W każdym razie efekt końcowy wizualny i smakowy jest bardzo zadowalający.Polecam!

Składniki:

* 1 op. suszonych drożdży (= 2 i 1/2 łyż eczki)
* 1/4 cup ciepłej wody (1 cup= 240 ml)
* 1 cup cukru (moim zdaniem wystarczy 3/4 cup)
* 1/2 cup ugotowanych utłuczonych ziemniaków
* 1 łyżeczka soku cytrynowego
* 1/4 cup ciepłego mleka
* 1 łyżeczka soli
* 3 duże jajka
* 1/4 cup miękkiego masła (= 4 łyżki)
* 4-5 cups mąki pszennej

Ciasto wyrobić ręcznie lub w maszynie (maszyna musi być z dużym kubełkiem).Pozostawić nawet na 2-3 godziny.Powinno podwoić objętość.Po tym czasie zagnieść i podzielić na części.W oryginalnym przepisie było że - ciasto dzielimy na pół, a każdą z tych części na 4 i robimy z nich kulki.Po 4 kulki wkładamy do dwóch tortownic.Ja podzieliłam całe ciasto na 10 części z których zrobiłam kulki i włożyłam do podłużnej formy w dwóch rzędach.Zostawiłam jeszcze na 45 minut do wyrośnięcia.Piekłam w 180'C przez 40 minut.


Ciasto rośnie baaardzo duże, jeśli więc nie mamy wielu chętnych do jedzenia, to proponuję zrobić z połowy porcji.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Piękna drożdżówka, zaśliniłam całą klawiaturę

iis111 pisze...

No rzeczywiscie ladnie wyglada:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails