PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

29 lip 2008

46-KOPERKOWO - CEBULOWY KWAŚNY CHLEB

To następny dziś przepis z mojej książeczki od maszyny.Chlebek dosyć dobry,tylko moim zdaniem za mało słony i dodany do cebuli ząbek czosnku zupełnie zmienił jego smak.

Składniki:

* 1 cup posiekanej cebuli (1 cup=240 ml)
* 1 ząbek posiekanego czosnku
* 2 łyżki oliwy
* 1 i 1/4 szkl. zakwasu
* 2 łyżki mleka lub wody (ja dodałam jeszcze 100 ml wody z powodu suchej mąki,albo zbyt gęstego zakwasu)
* 3 cup mąki chlebowej
* 1 łyżka cukru
* 3/4 łyżeczki soli (koniecznie dać więcej)
* 3/4 łyżeczki suszonego koperku
* 1 łyżeczka suszonych drożdży.

Cebulę i czosnek zeszklić na oliwie i zostawić do ostygnięcia.Do maszyny włożyc w odpowiedniej kolejności wszystkie składniki oprócz koperku, który należy dodać pod koniec zarabiania.Cały chleb można upiec w maszynie.Nastawić program podstawowy,skórka średnia.Ja upiekłam w piecu (190'/30 minut).


Zapomniałam tylko zrobić zdjęcie chlebka w przekroju.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails