PRZEPRASZAM WSZYSTKICH ZA BRAK NOWYCH WPISÓW. PRZEPRASZAM ZARÓWNO TYCH KTÓRZY SĄ U MNIE BARDZO CZĘSTO JAK I TYCH KTÓRZY ZAGLĄDAJĄ TU OD CZASU DO CZASU. NIESTETY ZWIĄZANE JEST TO Z MOJĄ PRACĄ. CODZIENNIE JEDNAK STARAM SIĘ TU WPADAĆ I ODPOWIADAĆ NA WASZE KOMENTARZE. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA.

30 cze 2008

27-BUŁECZKI Z MIELONYM SIEMIENIEM LNIANYM

To przepyszne mięciutkie bułeczki z forum cincin.cc.Wyglądają apetycznie i tak też smakują.Polecane przez wiele osób, a teraz także przeze mnie.

Składniki:

* 1/2 szkl. mleka (1 szkl.=250 ml)
* 1/2 szkl. wody (ja dodałam jeszcze 50 ml,bo ciasto było za suche)
* 3 łyżki miodu
* 1 duże jajko (ja dałam 2 male)
* 1 i 1/2 łyżki roztopionego masła
* 3 i 1/4 szkl. mąki pszennej
* 1 i 1/4 szkl. mąki pszennej razowej
* 1/2 szkl. ziaren siemienia lnianego (ja dałam taką ilość już zmielonego)
* 1 łyżeczka soli
* 1 i 1/3 łyżeczki suszonych drożdży

Jeśli nie mogliśmy kupić mielonego siemienia, to możemy je zmielić w młynku lub blenderze.Wszystko wlozyć w odpowiedniej kolejności do maszyny.Płyny powinny być lekko ciepłe.Wlączyć na samo zagniatanie.Po wyrośnięciu wyciągnąć, zarobić chwilkę i podzielić na 16 równych części.Uformować kulki,położyć na blasze i odstawić do wyrośnięcia na jakieś 25 minut.Posmarować roztrzepanym jajkiem ,posypać ziarenkami siemienia i włożyć do nagrzanego wcześniej pieca (180'C/20 minut).



A to te same bułeczki, tylko zrobione z samej mąki pszennej i zamiast 16 sztuk, zrobiłam 10.No i zapomniałam posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać siemieniem, ale były równie smaczne.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails